Nedostatak radne snage globalni je problem, što zbog promjena na globalnom tržištu, što zbog migracija stanovništva. Naša agencija za zapošljavanje stranih radnika specijalizirana za zapošljavanje filipinskih radnika, dio je strukture koja nudi rješenja velikih potreba za radnom snagom.
U razgovoru za poduzetnik.biz, osnivač naše Pinoy385 agencije, Stjepan Jagodin, objasnio je zašto radnici s Filipina, kako izgleda proces i koje su prednosti ovih radnika za naše tržište.
Agencija za zapošljavanje stranih radnika – kako je nastala?
Začetak ideje za angažmanom stranih radnika s Filipina pojavio se tijekom mog rada u obiteljskoj tvrtki Euromarkt. Ulaskom Hrvatske u EU kroz godine se pomalo osjetio nedostatak radne snage na tržištu rada te smo i mi u Euromarktu svjedočili nedostatku kvalitetnog kadra. Budući da su prodaja, servis i najam viličara primarne djelatnosti tvrtke, imali smo značajnih problema u pronalasku servisnog osoblja.
Na jednom od svojih putovanja primijetio sam da su upravo Filipinci izrazito globalno zastupljeni kao radna snaga. Nakon dugotrajnih istraživanja, usred zahtjevne procedure s filipinske strane, zaposlio sam Filipince na mjesto servisera viličara u Euromarktu. Od trenutka razvoja ideje do samog angažmana radnika i dolaska u Hrvatsku prošlo je više od godinu dana, a situacija na tržištu rada bila je sve teža.
Nakon pozitivnih reakcija na strane radnike koji se pojavljuju u našoj tvrtki te činjenicu da sve više ljudi zanima njihov dolazak, počeo sam se raspitivati i razvijati ideju o osnivanju agencije za posredovanje i ustupanje radnika s Filipina u Hrvatskoj.
Zašto radnici s Filipina?
Primijetio sam da su radnici s Filipina prisutni u raznim djelatnostima, bilo da je riječ o hotelskoj industriji, logistici ili održavanju. Upravo zbog svoje kulture, prilagodljivosti i znanja engleskog jezika, jedni su od traženijih stranih radnika. Između ostalog, oni, rekao bih, bolje od ostalih država imaju uređeno zapošljavanje svojih radnika diljem svijeta. Sve to pridonijelo je odluci da svoje poslovanje specijaliziram u tom smjeru.
Kao agencija za zapošljavanje stranih radnika specijalizirana baš za radnike s Filipina, u proteklom smo razdoblju imali puno zadovoljnih klijenata iz različitih djelatnosti i industrija. Mogu potvrditi da su poslodavci i više nego zadovoljni filipinskim radnicima.
Uloga stranih radnika u domaćem gospodarstvu
Prirodan rast poslovanja domaćih tvrtki znatno utječe na donošenje odluke o zapošljavanju stranaca. Mogu potvrditi da gotovo svi naši veći klijenti imaju kontinuirano proširenje svojih godišnjih kapaciteta, pričali mi o ugostiteljskom objektu ili hotelskoj industriji.Zapošljavanje stranih radnika nije mogućnost ili luksuz koji si netko od poslodavaca želi priuštiti kako bi možda bio prepoznat na tržištu. To je prioritet za uspješno odrađivanje ugovorenih poslova. Svakodnevno svjedočimo poslodavcima koji su, nažalost, u problemima zbog nedostatka kadra.
Svakodnevno nam stižu upiti i zahtjevi za stranom radnom snagom iz gotovo svih gospodarskih sektora, poput prehrambene industrije, metalurgije, logistike, transporta i skladištenja, pa sve do raznih uslužnih djelatnosti poput ugostiteljstva ili turizma. U nadolazećem razdoblju očekujemo još intenzivniji priljev strane radne snage. Rekao bih da smo dosad uspješno posredovali u zapošljavanju više od 1.500 radnika godišnje u Hrvatskoj, a očekujemo da će ta brojka 2023. biti znatno veća.
Kako izgleda proces?
Budući da poslodavci najčešće nisu informirani o procesu dolaska stranog radnika u Hrvatsku, često smatraju da je radnik već raspoloživ u Hrvatskoj ili da može prilično brzo doći. Nažalost, zbog zakonskih odredbi, zapošljavanje stranog radnika traje minimalno 60 dana. Ako govorimo o zemljama trećeg svijeta te ako je potrebna viza za ulazak u Republiku Hrvatsku, taj postupak traje i nešto dulje. Upravo zato naša je uloga da kao agencija za zapošljavanje stranih radnika, podižemo svijest kod poslodavaca kako bi na vrijeme započeli s traženjem stranih radnika. Intenzivno radimo na pripremi svih proceduralnih, dokumentacijskih i komunikacijskih alata kako bi integracija radnika u njegovu radnu okolinu bila što brža.