Kako zaposlenici utječu na employer branding?

U suvremenom poslovnom okruženju glavni zadatak upravljanja reputacijom poslodavca je pozicioniranje tvrtke kao kreatora poželjnih radnih mjesta. Kako zaposlenici imaju značajan utjecaj na percepciju poslodavca na tržištu rada, tako njihova iskustva, zadovoljstvo i angažman odražavaju stvarnu sliku radnog okruženja, što izravno kreira sliku poslodavca među potencijalnim kandidatima te u širim poslovnim krugovima.

Uloga zaposlenika u employer brandingu

Neprocjenjivu ulogu u brendiranju poslodavca (employer brending) imaju baš zaposlenici koji često dijele svoja iskustva o poslu, bilo u privatnim razgovorima s prijateljima i obitelji, bilo na digitalnim platformama poput društvenih mreža i portala za ocjenjivanje poslodavaca.

Preporuke i recenzije sve više dobivaju na važnosti jer današnji talenti istražuju buduće poslodavce, traže informacije od sadašnjih zaposlenika te rade usporedbu tvrtki kako bi imali što bolji uvid prilikom donošenja odluke o budućem poslodavcu. Pozitivni komentari mogu značajno unaprijediti ugled tvrtke, dok negativna iskustva stvaraju lošu reputaciju.

Zadovoljstvu zaposlenika pridonosi implementacija njihovih znanja i ideja u radne procese čime se potiče angažiranost i lojalnost zaposlenika. Zadovoljni i motivirani zaposlenici osjećaju pripadnost i pokazuju veći angažman te šalju snažnu poruku potencijalnim kandidatima o visokoj kvaliteti radne kulture.

Kako poslodavci mogu podržati zaposlenike u ovoj ulozi?

Za osiguranje pozitivnog doprinosa zaposlenika employer brandingu, poslodavci trebaju ulagati u njihovo zadovoljstvo, razvoj i radni angažman. Ključni koraci koje poslodavci mogu poduzeti su:

  • Pozitivno radno okruženje
    Transparentnost, suradnja unutar tima, uvažavanje različitih stajališta, optimizam i jasna komunikacija ključni su za stvaranje pozitivnog radnog okruženja.
  • Pružanje prilika za profesionalni rast
    Kontinuirano ulaganje u edukaciju i poslovni razvoj zaposlenika pridonosi jačanju njihova samopouzdanja i stručnosti.
  • Prepoznavanje i nagrađivanje doprinosa
    Prepoznavanje angažiranosti zaposlenika i njihovo nagrađivanje potrebni su za stvaranje osjećaja motivacije za rad i lojalnosti timu.

Zaposlenici cijene jasno komuniciranje, kao i slobodu iskazivanja vlastite kreativnosti i emocija za koje se često smatra kako su relevantne samo u privatnoj domeni.

Zaposlenici su ključni element employer branding priče, a njihova iskustva, ponašanje i preporuke oblikuju percepciju poslodavca i imaju dugotrajan utjecaj na ugled tvrtke. Poslodavci koji prepoznaju ovu važnost i ulažu u svoje zaposlenike osiguravaju dugoročni uspjeh vlastite tvrtke. Zadovoljni zaposlenici ambasadori su dobre reputacije i održivog rasta.

U konačnici, employer branding prije svega predstavlja rezultat uspješnog timskog rada zaposlenika i njihovih nadređenih.

Klizi na vrh